понедельник, 10 марта 2014 г.

Модуль 10. Рефлексія

Фасилітатором називають  викладача, вчителя, тренера, основне завдання якого полягає в стимулюванні та направленні процесу самостійного пошуку інформації та спільної діяльності учнів.
Фасилітація - це організація й управління процесом обговорення певних питань (тем) у групі людей. Його мета - організувати спілкування всіх учасників обговорення з нейтральної сторони, налагодити ефективний обмін думками таким чином, щоб зіткнення думок перейшли в конструктивне русло, розбіжності були успішно подолані і прийнятне рішення було вироблено.


Цей модуль допоміг мені з’ясувати мою роль фасилітатора в навчанні учнів за методом проектів, а саме: уміння розумно поставити запитання – це основа якісного навчання. Добре продумані запитання провокують змістовні зв’язки з тим, що учні приносять до класної кімнати з попереднього навчання та зі свого життєвого досвіду. Поведінка вчителів, сприятливе середовище у класній кімнаті та стратегії впровадження проектів – все це важливо при створенні навчального процесу, що будується на навчальних потребах учнів. Деталі плану впровадження визначають вимоги до середовища поза класною кімнатою перед, під час та після виконання учнями проектів і забезпечують успіх навчання.

воскресенье, 9 марта 2014 г.

Модуль 9. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені зробити такі висновки щодо того, як учні можуть самі спрямовувати себе у навчанні та про роль і місце диференційованого навчання –  учні мають бути активним у власному навчанні, перехід до процесу навчання, що будується навколо потреб учнів, вимагає адаптації і з боку учнів, і з боку вчителів, вчителі мають працювати з учнями, щоб допомогти їм розвинути навички само спрямованості, диференціювати навчання можна у чотирьох напрямках: за змістом,  за процесом, за результатами, за навчальним середовищем. Учителі можуть планувати навчальний процес, враховуючи різні модальності, включаючи візуальні, аудіальні, кінестетичні способи сприйняття, домінування лівої чи правої півкулі мозку, різні когнітивні стилі, різні ступені розвитку різних типів множинного інтелекту учнів. Задоволення навчальних потреб учнів вимагає відповідного спонукання та заохочення, щоб вони стали впевненими та незалежними в навчанні.

суббота, 8 марта 2014 г.

Модуль 8. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені обдумати, що означає «оцінювання, зосереджене на потребах учнів», а саме оцінювання має відбуватися постійно протягом проекту та включати оцінювання всіх вказаних у навчальних цілях знань та навичок; оцінювання, що будується навколо навчальних потреб учнів, має акцентувати увагу як на змісті навчальної теми, так і на навичках 21 століття; форми оцінювання мають критерії, що тісно пов’язані з цілями, та дескриптори , що описують рівні сформованості навичок та рівні засвоєння знань, які відображаються в кінцевому продукті проекту, що розробляється учнями. Щоб визначити рівень розуміння учнями теми, їх знання та якість учнівських робіт, їх демонстрації, використовується підсумкове оцінювання. При створенні або адаптації форми оцінювання треба самому виконати завдання (створити продукт, який мають виконати учні), переконатися, що визначені критерії відповідають сформульованим навчальним цілям, залучити колег та учнів до створення інструментів оцінювання, написати дескриптори та критерії простою, зрозумілою для учнів, мовою, уникати використання незрозумілих, неточних, неконкретних слів, продумувати порядок критеріїв. Проранжувати і записати їх від найважливішого до найменш важливого.

пятница, 7 марта 2014 г.

Модуль 7. Рефлексія

Як можна ефективно використовувати інформаційно-комунікаційні технології для підтримки та оцінювання процесу навчання учнів?

Рішення про використання певної інформаційно-комунікаційної технології має базуватися на її сильних сторонах у підтримці бажаного змісту та реалізації навчальних цілей.  
Презентації – для усних виступів, підсилені використанням зображень, графіків, діаграм, звуків, відео та гіперпосилань на інші ресурси; публікації – для письмового спілкування, заснованого на використанні текстів, підсилені за допомогою зображень, графіків та діаграм; вікі – для текстових повідомлень, що розміщаються в Інтернеті, та які можуть змінювати та спільно редагувати декілька людей; блоґи – для текстових щоденників, що розміщуються в Інтернеті та заохочують до відповідей, відгуків та коментарів від інших читачів.

Модуль 6. Рефлексія

Як можна ефективно використовувати комунікації та співробітництво для покращення процесу навчання учнів та оцінювання?

За умови якісного доступу, Інтернет наразі практично повністю замінює бібліотеку та інші джерела інформації. Актуальною є проблема якості цих джерел. Перед тим, як пропонувати учням роботу з сайтом, вчитель, звичайно, повинен сам переглянути цей сайт, щоб з'ясувати, чи не містить він небажаного контенту. Проте зробити повний аналіз вчитель не може, оскільки переважна більшість сайтів мають великий обсяг, містять рекламні блоки, зовнішні посилання та інші фактори ризику, "поведінку" яких передбачити важко. Надавши ж учням готові адреси сайтів, втрачаємо важливу складову - формування навичок свідомого пошуку потрібної інформації.

Щодо оцінювання, то онлайнові тестувальні системи (так само, як і офлайнові) принципово знімають проблему суб'єктивізму вчителя при оцінюванні. Натомість загострюється проблема валідності тестів. Особливо, якщо йдеться не про отримання оперативного рейтингу учнів, а про бвльш "вагомі" оцінки, наприклад, тематичну.

• Як навчити учнів безпечній роботі в Інтернеті?

Щоб навчитись плавати. потрібно плавати  Жодна лекція не замінить практичних навичок. Зважаючи на потяг учнів до "заборонених плодів", присутність вчителя під час роботи в Інтернеті обов'язкова. Частково знімають проблему програмно-технічні засоби фільтрування інформаційного потоку, але тут складно знайти універсальне рішення.

• Як використовувати сервіси Інтернету для спілкування та співробітництва, щоб покращити своє викладання та навчання учнів?

Учні середнього та старшого шкільного віку хочуть спілкуватися. Це - вікова особливість. Залишається скерувати її у "мирному напрямку". Якщо вчитель зможе сформувати в учнів бажання ділитися інформацією навчального змісту через соціальні мережі, обговорювати домашні завдання, спільно працювати над проектом - мета досягнута. Для цього технології Веб-2 надають широкий спектр засобів.

среда, 5 марта 2014 г.

Модуль 5. Рефлексія

Спільна робота з документами - потужний засіб. Залишається вдало використати його в роботі з учнями. З прицілом на те, щоб їм це сподобалось. Ще один штрих до навичок 21 століття

вторник, 4 марта 2014 г.

Модуль 4. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені уточнити Основні запитання проекту та обдумати оцінювання учнів в проекті, а саме обговорення основних запитань проекту та оцінювання роботи учнів у групах.