пятница, 7 марта 2014 г.

Модуль 6. Рефлексія

Як можна ефективно використовувати комунікації та співробітництво для покращення процесу навчання учнів та оцінювання?

За умови якісного доступу, Інтернет наразі практично повністю замінює бібліотеку та інші джерела інформації. Актуальною є проблема якості цих джерел. Перед тим, як пропонувати учням роботу з сайтом, вчитель, звичайно, повинен сам переглянути цей сайт, щоб з'ясувати, чи не містить він небажаного контенту. Проте зробити повний аналіз вчитель не може, оскільки переважна більшість сайтів мають великий обсяг, містять рекламні блоки, зовнішні посилання та інші фактори ризику, "поведінку" яких передбачити важко. Надавши ж учням готові адреси сайтів, втрачаємо важливу складову - формування навичок свідомого пошуку потрібної інформації.

Щодо оцінювання, то онлайнові тестувальні системи (так само, як і офлайнові) принципово знімають проблему суб'єктивізму вчителя при оцінюванні. Натомість загострюється проблема валідності тестів. Особливо, якщо йдеться не про отримання оперативного рейтингу учнів, а про бвльш "вагомі" оцінки, наприклад, тематичну.

• Як навчити учнів безпечній роботі в Інтернеті?

Щоб навчитись плавати. потрібно плавати  Жодна лекція не замінить практичних навичок. Зважаючи на потяг учнів до "заборонених плодів", присутність вчителя під час роботи в Інтернеті обов'язкова. Частково знімають проблему програмно-технічні засоби фільтрування інформаційного потоку, але тут складно знайти універсальне рішення.

• Як використовувати сервіси Інтернету для спілкування та співробітництва, щоб покращити своє викладання та навчання учнів?

Учні середнього та старшого шкільного віку хочуть спілкуватися. Це - вікова особливість. Залишається скерувати її у "мирному напрямку". Якщо вчитель зможе сформувати в учнів бажання ділитися інформацією навчального змісту через соціальні мережі, обговорювати домашні завдання, спільно працювати над проектом - мета досягнута. Для цього технології Веб-2 надають широкий спектр засобів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий